بزرگترین وبسایت تفریحی و دانلود

محققان سوئدی با انجام پژوهشی روی مقوله ازدواج موفق به كشف ژن تقلب یا خیانت به همسر در مردان شده‌اند.
این پژوهش نشان داد: اگر مردان فاقد یك نوع ژن خاص در مغزشان باشند، شوهران وفاداری خواهند بود و عاشق همسرشان باقی خواهند ماند.
این پژوهش تازه در سوئد حاكیست؛ مردان ممكن است دارای این ژن تقلب باشند كه آنها را از مسیر راست و صحیح منحرف می‌سازد.
دكتر هاس والوم متخصص ژنتیك رفتاری در انستیتو كارولینسكای استكهلم كه سرپرستی این پژوهش را عهده‌دار بوده، ‌در این باره گفت: مردان حامل دو نسخه از این ژن دو برابر بیشتر از مردانی كه یك نسخه از آن را دارند،‌ دچار سوء تفاهمات زناشویی می‌شوند.
این ژن كه روی بیش از هزار زوج آزمایش شده در واقع فعالیت هورمونی موسوم به «واسوپرسین» را تنظیم می‌كند.
به گزارش اسكای نت،‌ این ژن دیكته می‌كند كه گیرنده‌های واسوپرسین چگونه در مغز قرار بگیرند. این محققان با بررسی 552 مجموعه ژنی در دوقلوها دریافتند: مردانی كه نوع خاصی از این ژن را دارند، بیشتر در روابط زناشویی خود دچار سوء تفاهم شده و كمتر در مقوله ازدواج موفق هستند.




نوشته شدهبرچسب:, توسط ir-security

هر ازدواجی لحظات خوب و بد و شیرین و تلخی دارد؛ ولی آنچه باعث خوشبختی و یا شکست یک ازدواج در طولانی مدت می‌شود، چیست؟

در دو دهه اخیر، محققان در حال تحقیق و بررسی عواملی هستند که باعث می‌شود یک ازدواج به خوبی و تفاهم متقابل بینجامد و در مقابل، ازدواج دیگر شکست بخورد.

گروهی از محققان، تحقیق خود را روی زوجهایی انجام دادند که آنها را در لابراتوارهای زوجین از نزدیک ، مطالعه و بررسی کردند، به طوری که تمام عمل و عکس العمل های آنان مطالعه شد. (این شیوه تحقیق، بررسی یا شیوه دلیل خوانی نامیده می‌شود.)

 

 



ادامه مطلب...


نوشته شدهبرچسب:, توسط ir-security

اگر می‌خواهید بدانید آیا ازدواج‌تان دوام پیدا می‌کند یا نه، به عکس‌های فارغ‌التحصیلی دبیرستان همسرتان نگاه کنید.
روانشناسان دریافته‌اند میزان لبخندهای افراد در عکس‌های قدیمی می‌تواند بیانگر موفقیت بعدی آنها در ازدواج باشد
.
این پژوهشگران در یک آزمایش به عکس‌های فارغ‌التحصیلی از کالج در عده‌‌ای از افراد نگاه کردند و شدت لبخند آنها را از یک تا 10 نمره دادند
. هیچکدام از افرادی که در 10 درصد بالا در شدت لبخند قرار داشتند،‌ بعدها طلاق نگرفته بودند،در حالیکه در افرادی که در 10 درصد پایین از لحاظ لبخند قرار داشتتند،‌ در یک چهار موارد ازدواج‌شان به طلاق انجامیده بود.
این نمره دهی به شدت لبخند بر اساس میزان کشیدگی در دو عضله بود: یکی عضله‌ای که کنار دهان را به بالا می‌کشد، و دیگر عضله‌ای که دور چشم‌ها چین می‌اندازد

 

ادامه متن در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...


نوشته شدهبرچسب:, توسط ir-security

به گزارش لایو ساینس روانشناسان دریافته‌اند میزان لبخندهای افراد در عکس‌های قدیمی می‌تواند بیانگر موفقیت بعدی آنها در ازدواج باشد.
این پژوهشگران در یک آزمایش به عکس‌های فارغ‌التحصیلی از کالج در عده‌‌ای از افراد نگاه کردند و شدت لبخند آنها را از یک تا ۱۰ نمره دادند. هیچکدام از افرادی که در ۱۰ درصد بالا در شدت لبخند قرار داشتند،‌ بعدها طلاق نگرفته بودند،در حالیکه در افرادی که در ۱۰ درصد پایین از لحاظ لبخند قرار داشتتند،‌ در یک چهار موارد ازدواج‌شان به طلاق انجامیده بود.
 

ادامه متن در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...


نوشته شدهبرچسب:, توسط ir-security

شفاف : اولین سوال هردامادی بعد از بله گفتن عروس چیست ؟! ممکن است شما بگویید " خوب می تواند هرچیزی باشد .

ممکن است بگوید کجا دوست داری مسافرت ببرمت؟ جشن عقدمون خوب بود ؟ چی می خوای برات بخرم؟ برای خوشبختیمون میشه باهم صادق باشیم؟ زیرلفظیت باکلاسه؟ اون خانمه عمه ته ؟ پشیمون نیستی ؟........" شما حق دارید .

ممکن است هرچیزی بپرسند اما من چیز دیگری می بینم. تقریبا ۶۰ درصد ( البته برآورد احتمالیست) داماد ها سوال مشابهی می پرسند. چه سوالی ؟!
خیلی ساده است.
چون بعد از بله عروس ، از داماد می پرسم که آیا وکیلم تا دوشیزه خانم... را بر صداق... به عقدشما در آورم؟!
از آنجا که قبلا وکالت گرفتن از داماد به این شکل معمول نبوده و در فیلم ها هم فقط وکالت گرفتن از عروس را نشان می دهند ، بسیاری از داماد ها یواشکی از سر استیصال و کم آگاهی از عروس می پرسند که (( اول بار باید بله بگم ؟!.)) و یک بله ریز هم ، عروس می گوید تا خیال داماد راحت شود که بحث گل و گلاب آوردنی درکار نیست و بعد داماد با عزم راسخ و اول بار "بله" می گوید.

تجربه یک عاقد : بسیاری از دامادها ، قندساب ها ، تورگیرها و حضار نمی دانند که از داماد هم باید وکالت گرفته شود.




نوشته شدهبرچسب:, توسط ir-security

ایسنا : روانشناسان می‌گویند: زوج‌هایی که به لحاظ چهره جذابیت بیشتری دارند و به اصطلاح خوش قیافه هستند، بیشتر احتمال دارد که صاحب فرزند دختر شوند.
ساتوشی کانازاوا ـ روانشناس دانشکده لندن ـ در مقاله جدید خود ادعا کرده است که زیبایی ظاهری یک عامل پیشگویی کننده قوی‌تر از توان تولیدمثلی زنان نسبت به مردان است.
دکتر کانازاوا در بررسی‌های خود روی ۱۷ هزار نوزاد که در سال ۱۹۵۸ در انگلیس به دنیا آمده بودند، آزمایش کرده و زندگی این افراد را از جنبه‌های مختلف مورد آزمایش و برسی قرار داد. کانازاوا این افراد را در گروه‌های سنی مختلف تا بزرگسالی تحت مطالعه داشت.
به گزارش روزنامه‌ کوریر میل، وی دریافت: زوج‌هایی که خوش قیافه نیستند، بیشتر صاحب فرزند پسر می‌شوند.این روانشناس ژاپنی در انگلیس معتقد است که این روند می‌تواند با ارزش نسبی جذابیت در زن و مرد تحت تاثیر قرار بگیرد.




نوشته شدهبرچسب:, توسط ir-security
.: Weblog Themes By www.NazTarin.com :.